NEDEN ''AMİN'' DİYORUZ..
"Eski Ahit"de 13, "Yeni Ahit"de 119 yerde geçen ve Kur'an'da bulunmayan "AMİN" sözcüğünün kökeni Eski Mısır'da İÖ 2500 yıllarında "gizlenen, gizli olan" anlamında kullanılan "AMUN" sözcüğüdür. Eski Mısır'da tanrıların kralı Amon'du ve önceleri Hmun kentinin tanrısı iken, İÖ 1991-1962 yıllarında hüküm süren I.Amenemhet zamanında firavunların koruyucu tanrısı olarak Teb'de de Amon'a tapınılmaya başlandı. Heliopolis'in tanrısı Ra ile özdeşleştirilerek Amon-Ra adıyla bütün Mısır'ın tanrısı oldu. İÖ 1570-1320 arasındaki Yeni krallık döneminde, görünmezlik niteliğinin tarafsızlık ve bilgelik niteliklerinden kaynaklandığı kabul edilerek yoksul ve ezilmişlerin tanrısı oldu. Amon, çeşitli çalkantılara karşın, bütün Mısır'ın tanrısı olma niteliğiyle İÖ 80'li yıllara kadar gücünü sürdürdü...
Eski Ahit'de "Amun", Allah'ın adlarından biri olarak bir yerde geçtiği gibi, Yeni Ahit'de Hz. İsa'nın unvanı olarak bulunur. Hz.Muhammed'in lakabı da "Emin"dir.
Sami "dillerinde doğru, güvenilir, emin" anlamlarında "EMN" kökünden sözcüklerin akrabası kabul edilen "amin" sözcüğünü Museviler benimsemiş ve vaazlar sonunda cemaat tarafından sözlerin doğruluk ve güvenilirliğini sağlamak için kullanılmıştır. Üç semavi dinin ortak sözcüklerindendir.
DerinTarih den alıntı...
"Eski Ahit"de 13, "Yeni Ahit"de 119 yerde geçen ve Kur'an'da bulunmayan "AMİN" sözcüğünün kökeni Eski Mısır'da İÖ 2500 yıllarında "gizlenen, gizli olan" anlamında kullanılan "AMUN" sözcüğüdür. Eski Mısır'da tanrıların kralı Amon'du ve önceleri Hmun kentinin tanrısı iken, İÖ 1991-1962 yıllarında hüküm süren I.Amenemhet zamanında firavunların koruyucu tanrısı olarak Teb'de de Amon'a tapınılmaya başlandı. Heliopolis'in tanrısı Ra ile özdeşleştirilerek Amon-Ra adıyla bütün Mısır'ın tanrısı oldu. İÖ 1570-1320 arasındaki Yeni krallık döneminde, görünmezlik niteliğinin tarafsızlık ve bilgelik niteliklerinden kaynaklandığı kabul edilerek yoksul ve ezilmişlerin tanrısı oldu. Amon, çeşitli çalkantılara karşın, bütün Mısır'ın tanrısı olma niteliğiyle İÖ 80'li yıllara kadar gücünü sürdürdü...
Eski Ahit'de "Amun", Allah'ın adlarından biri olarak bir yerde geçtiği gibi, Yeni Ahit'de Hz. İsa'nın unvanı olarak bulunur. Hz.Muhammed'in lakabı da "Emin"dir.
Sami "dillerinde doğru, güvenilir, emin" anlamlarında "EMN" kökünden sözcüklerin akrabası kabul edilen "amin" sözcüğünü Museviler benimsemiş ve vaazlar sonunda cemaat tarafından sözlerin doğruluk ve güvenilirliğini sağlamak için kullanılmıştır. Üç semavi dinin ortak sözcüklerindendir.
DerinTarih den alıntı...
0 yorum:
Yorum Gönder